Přestože se většina nejdelších mostů na světě nachází v Asii nebo USA, Evropa je domovem mnoha dlouhých a krásných mostů. Tyto mosty byly postaveny k řešení různých problémů na evropském kontinentu a většina se nachází v Portugalsku.
Most Vasco Da Gama
Most Vasco da Gama se nachází v severní oblasti Lisabonu. Jeho oficiální název je Ponte Vasco da Gama a je ve vlastnictví Portugalské republiky. Je to nejdelší most v Evropě s celkovou délkou 12 345 metrů, včetně 0,8 km hlavního mostu a 11,5 km vyhrazeného přístupu k silnici. Most byl postaven s cílem zmírnit přetížení na ostatních lisabonských mostech a zabránit provozu mezi severem a jihem země. Most nese šest silničních pruhů a jeho životnost je 120 let. Existuje mnoho silničních úseků, které jsou přístupné z mostu, včetně severních přístupových cest, severního viaduktu, expo viaduktu, hlavního mostu, centrálního viaduktu, jižního viaduktu a jižních přístupových cest.
Most Testovacího Zařízení Emsland
Most testovacího zařízení Emsland se nachází v německém Emslandu. Má délku 12 km. Zařízení je testovacím místem pro transrapidní vlaky maglev v Emslandu a jezdí mezi Dorpen a Lathen. Stavba zařízení byla zvýšena, aby bylo možné pokračovat v obhospodařování a spásání půdy, a výstavba zařízení začala v roce 1980 a skončila v roce 1984. Most je druhým největším mostem v Evropě. Koncem roku 2011 byla zkušební trať uzavřena z důvodu vypršení platnosti provozní licence. Na začátku roku 2012 však bylo zařízení zbouráno a koleje a továrna byly zkolaudovány.
Most Leziria
Leziria Bridge je skříňový most a viaduktový most se nachází v Carregado, které je severovýchodně od Libson, Portugalsko. Most má délku 11 670 metrů a je třetím největším mostem v Evropě. Stavba Leziria začala v roce 2005 a most byl otevřen v červenci 2007. Oficiální název mostu je Ponte de Leziria a spravuje ho Brisa. Most se klene v délce 972 metrů přes řeku Tajo a má šest jízdních pruhů. Most byl postaven za 21 měsíců metodou vyvážené konzoly.
Elster Viaduktový Most
Elster viadukt je železniční most v německé spolkové zemi Sasko. Je to čtvrtý největší most v Evropě s délkou 8 678 metrů. Most byl znovu zprovozněn v únoru 1946 a rekonstruován po druhé světové válce. Je to druhý největší cihlový most na světě. Elsterský viadukt byl postaven v průběhu výstavby trati Lipsko-Hof Sasko-bavorské státní dráhy.
Závěr
Jedním nepopiratelným faktem o těchto mostech je množství technologií, které se na stavbě podílejí. Kromě posílení celkových ekonomických struktur příslušných zemí mosty také pozitivně přispěly k dopravním systémům napříč kontinentem.